Nakupujete podle reklamy?

Já podle reklamy nakupuji. Ačkoli vím, že to má nejen svoje výhody, ale také mnoho nevýhod. Co naplat, dnešní marketing je tak obrovský, že mu podléháme. Jinak by firmy neinvestovaly do reklamy miliardy korun nebo dolarů.

Marketing funguje snad v každé oblasti, kde něco prodáváme. Může se jednat o zboží, služby nebo můžeme prodávat sami sebe – naši osobnost, nadšení, myšlenku. A součástí marketingu jsou také vzorce chování, na kterých je to postaveno. Vzpomněl jsem si na historku, kdy jsem sám sebe nachytal. Kolik bylo těch mých nákupů, které jsem udělal aniž bych si byl vědom toho, že to nebyla moje svobodná volba?

Moje nejlepší obchody nebyly z reklamy – připravuji blog 🙂

Byli jsme v nákupním centru v kavárně, kde je obsluha u pultu. Šel jsem tedy objednat pro mě a kolegyni pití. Chtěla cappuccino a já se rozhodl vybrat si z nabídky přímo u obsluhy. Obsluha se mě zeptala jakou chci velikost cappuccina, jelikož mají 3 různé velikosti. Ačkoli jsem nevěděl jaké jsou to velikosti, zvolil jsem střední. Malé bylo „logicky“ malé a velké „logicky“ velké. Jakmile jsem odpověděl střední, uvědomil jsem si svoji nesvobodnou volbu. Usmál jsem se sám nad sebou a objednal si čokoládu. Následovala stejná otázka, za mnou lidé ve frontě, tak moje odpověď na velikost nápoje byla rychlá a podruhé střední. Objednal jsem 2 střední nápoje, bez ohledu na jejich objem. 

Až půjdete do kina, podívejte se na velikosti nabízených nápojů do kelímku. 0,5 litru  0,7 litru nebo 1 litr. Většina lidí koupí střední nebo nejvýhodnější velký nápoj. Kdyby byla nabídka 2 deci, 3 deci  a  0,5 litru, bylo by to stejné. Nejvíce by se prodávaly 3 deci. 

A potom že reklama a marketing nefunguje 🙂

 

 

 

Zaujal vás článek? Sdílejte ho s přáteli