Jméno firmy, brand neboli značka

Známe to všichni. Ford, Baťa, Adidas, Apple, Coca-Cola nebo David Beckham. Jméno nebo značka produktu či nositele tohoto jména nám dává informaci o tom, co máme očekávat. Proč mají značky takovou hodnotu a proč prodávají?

Za rok 2019 se na prvních pěti pozicích umístily značky technologických společností. Amazon, Apple, Google, Microsoft a Samsung. Hodnota značek na prvních pozicích se pohybuje kolem 200 mld. dolarů. Neuvěřitelné finanční číslo, které by „pouhý“ název dokázal generovat. Jenže se nejedná o nějaké slovo, ale jedná se o to, co se za tímto názvem skrývá. Proto jsou třeba parfémy ochotny platit nemalé částky za to, že jejich produktu propůjčí jméno známá osobnost. 

Jméno – Brand – zkrátka prodává 

Proč jsou značky, názvy společností a produktů BRAND tak ceněny? Protože  když si jdeme koupit telefon Apple, nejen očekáváme, ale téměř jistě dostaneme prémiový produkt, za prémiovou cenu, s kvalitou, která je jedna z nejvyšších na trhu. Mercedes zní lépe než Dacia a nemusíme ani zmínit konkrétní model. Reklama prodává a BRAND nám šetří velké peníze za propagaci. Často se setkáváme s tím, že je prestiž jen vlastnit produkt s logem známé firmy a nikde ani nemusí být propagována značka. Nebo pamatuje si někdo z vás na reklamu na Hermés nebo Louis Vuitton na české komerční televizi? 

Produkt je známý, propaguj značku

Pokud značku dostaneme do širšího okruhu zákazníků, můžeme na ni stavět dvěmi způsoby. Každý další produkt označíme tímto logem – např. masivní reklamní kampaň ALZY, která prodává nejen elektroniku, ale vždy tam je sdělení „naše značka nabízí ….“ nebo propagujeme pouze BRAND bez ohledu na produkt. Typickým příkladem je Coca-Cola. Radující se mládež nebo Vánoční kamion v žádném případě nepopisuje složení nebo chuť nápoje. Ten znají všichni. A proto se do reklamy uvádí „pouze“ logo nebo název. 

Web Bohatý táta má svoje logo 

Návštěvnost mého blogu různě kolísá. Občas přijdou dotazy nebo nějaký názor. Každý článek má různou čtenost, jsou návštěvníci, kteří se objevili jednou a jsou takoví, kteří se vrací. Protože je můj blog zaujal. 

Děkuji všem čtenářům a podporovatelům. Bez čtenářů by byl blog jen text v nekonečnu internetu. A proto mám k vám prosbu. Mám nové logo a jestli se vám líbí, můžete mi dát palec nahoru, líbí se nebo přidat komentář na odkazech níže.

Bohatý táta má nové logo. Jak se vám líbí ?

Zveřejnil(a) Pavel Kamas dne Úterý 9. července 2019

Díky za podporu, Pavel

Zaujal vás článek? Sdílejte ho s přáteli